Not logged in. · Lost password · Register
Page:  1  2  3 ... 21  22  23  next 

All posts by cziehr (332)

topic: Scaleability  in the forum: General Help and Support General Stuff
Avatar
cziehr #1
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Quote by s1r0n on 2017-05-22, 15:46:
I guess another question I have to is does DokuKWiki do [[category:somecat]] like

Hi s1r0n,

you can use the tag-plugin for this: https://www.dokuwiki.org/plugin:tag
topic: The datadir ('pages') at ./data/pages is not found  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Avatar
cziehr #2
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 56712
For Ubuntu, an so also Mint, open a terminal and type

sudo chown -R www-data:www-data /var/www/html/dokuwiki

Now the dokuwiki-folder is owned by your webserver, instead of giving chmod 777 on every folder
topic: ckgdoku und IE 11 - funkt nicht und zerschießt Seiten  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Avatar
cziehr #3
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 56681
Ich hatte das Problem auch schon, aber das ist seit längerem nicht mehr vorgekommen - eine Lösung habe ich dafür aber nicht, irgendwann ist das einfach nicht mehr passiert...

Viele Grüße,
Christoph
topic: Include script file or add php code (Include PHP code, Shell command. We run DokuWiki on Ubuntu)  in the forum: General Help and Support Features and Functionality
Avatar
cziehr #4
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 56396
The inclform-Plugin can also be used to execute files that contain PHP-code in wiki-pages: https://www.dokuwiki.org/plugin:inclform

It works with actual DokuWiki-releases and PHP 7.
This post was edited on 2017-04-15, 22:51 by cziehr.
topic: Plugin zur FTP-Synchronisation  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Avatar
cziehr #5
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Plugin zur FTP-Synchronisation
Hallo,

ich möchte versuchen eine Möglichkeit zu entwickeln, mit dem die Seiten und Medien per FTP im Admin-Bereich synchronisiert werden können (eventuell dauert das aber einige Zeit).

Ich habe über Jahre das sync-Plugin verwendet, aber mit der XMLRPC-Verbindung immer wieder Probleme gehabt. Mal kam gar keine Verbindung zustande, mal brach sie während der Synchronisation ab. Das ist mir sowohl mit zwei verschiedenen Servern (irgendwann zwischendrin habe ich von Webhosting auf einen virtuellen Root-Server gewechselt) passiert, als auch mit den unterschiedlichsten Internetzugängen bei den Clients (also dem Internetzugang daheim). Kurioserweise hat es manchmal sehr gut funktioniert, manchmal auch wieder gar nicht, und das obwohl zwischendurch keine Änderung am System erfolgte. Das muss jetzt nicht zwangsläufig an dem sync-Plugin bzw. DokuWiki selbst liegen, aber für mich (und damit die weiteren Nutzer) funktioniert es einfach nicht stabil. Dazu kommt noch, dass es selten, aber hin und wieder zu Änderungen kommt, die mit einem Schlag bis zu 3.000 Dateien betreffen können. Das sync-Plugin kommt mit so vielen Änderungen nicht klar und bleibt irgendwann stehen, sodass mehrere Anläufe nötig sind bis alles synchronisiert ist.

Da es ohnehin nur eine One-Way-Synchronisation sein soll, ist es auch nicht erforderlich, dass jemand auswählt welche Dateien synchronisiert werden sollen und welche nicht. Das ganze soll möglichst Idiotensicher sein, da der Wiki-Betreiber nicht unbedingt ein Computer-Profi ist. Also am besten ein Klick auf Synchronisation starten, vielleicht kommt dann nochmal eine Zusammenfassung welche Dateien sich geändert haben, und dann ein Klick auf Start.

Mit PHP scheint es ja nicht allzu kompliziert zu sein, Verzeichnisbäume durchzulaufen und zu prüfen ob die entfernte Datei auf dem FTP-Server geändert worden ist oder nicht.
Hat schonmal jemand so etwas ähnliches gemacht, damit ich vielleicht nicht bei 0 anfangen muss (meine Hoffnung ist allerdings nicht allzu groß).

Meine Überlegung geht sogar noch weiter; optimalerweise wäre auch ein Upgrade der DokuWiki-Software sowie des Apachen möglich, da ich für mein Feuerwehrprojekt ein Bundle aus Server-Software (also Apache), ein leicht modifiziertes DokuWiki sowie umfangreiche Inhalte für das Wiki anbiete. Für ein Apache-Upgrade kann das Programm dann aber nicht mehr im Wiki bzw. wahrscheinlich noch nicht einmal mehr als PHP-Script laufen. Aber ich glaube das ist auch eher Zukunftsmusik, da sich meine Coding-Fähigkeiten als Hobby-Programmierer dann doch eher in Grenzen halten. Wobei ich mir Gedanken mache, ob ich dann nicht lieber gleich versuche ein externes Programm zu entwickeln, was im obersten Ordner meines Projekts liegt und in dem dann ausgewählt wird was aktualisiert werden soll: Wiki-Inhalte, Wiki-Software und -Inhalte oder alles drei.

Dieser Beitrag ist jetzt etwas länger geworden, dient aber auch der Selbstfindung ;-)

Viele Grüße,
Christoph
topic: Hintergrundbild auf Seite einfügen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Avatar
cziehr #6
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 56195
Hallo,

Hintergrundbild kann man mittels CSS machen, das ist nicht schwer. Das sind nur ein paar Zeilen CSS-Code. Wenn du je nach Kategorie ein anderes Bild haben willst, wird das schon etwas komplizierter, aber ließe sich sicherlich auch noch irgendwie bewerkstelligen.

Direkt hinter den Text würde ich kein Bild legen, das macht den Text dann schwieriger zu lesen. Oder meinst du "ganz nach hinten", und dein eigentlichen Inhaltsbereich dann doch wieder mit weißem Hintergrund?

Wenn du eigene CSS-Anweisungen erstellst, kannst du die in eine separate Datei auslagern, die bei einer Wiki-Aktualisierung nicht angetastet wird, das wäre also kein Problem.

Viele Grüße,
Christoph
topic: Suchfeld mehrmals Benutzen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Avatar
cziehr #7
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55980
Ohne Plugin geht das nicht.

https://www.dokuwiki.org/plugin:searchform verwendet aber doch z.B. die originale Suchfunktion!?!

Viele Grüße,
Christoph
topic: Upgrade to Frusterick Manners failed  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Avatar
cziehr #8
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55944
It seems that the reason is a missing CSPRNG (see https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptographically_secure_pse… ).

But I don't know what this exactly means. Maybe someone can help who has more experience.

The PHP-documentation says that CSPRNG is part of the PHP-core: http://php.net/manual/en/book.csprng.php
So maybe this issue doesn't have to do with DokuWiki.
topic: Upgrade to Frusterick Manners failed  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Avatar
cziehr #9
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55940
Have a look at https://www.dokuwiki.org/faq:blankpage

Then provide further information which errors occur in the error log. Otherwise it is not possible to help you.


Greetings,
Christoph
topic: dokuwiki on a stick  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Avatar
cziehr #10
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55908
There is a file called "start.cmd" inside the root folder. Double-click on this file, and DokuWiki will be opened in your browser.
topic: Dokuwiki and Typo3 (Can someone help me setting up dokuwiki with Typo 3?)  in the forum: General Help and Support Server Setup
Avatar
cziehr #11
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55909
This should be no problem.

Where is the DokuWiki-folder? Inside or outside of the Typo3-folder?

And how do you try to open DokuWiki (which URL)?

Greetings,
Christoph
topic: Automating the epub-plugin  in the forum: General Help and Support Plugins
Avatar
cziehr #12
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Automating the epub-plugin
Hello,

has already anybody automatized the epub-plugin?

I've created a cronjob which collects a list of all pages of interest. After this, this list is pasted into the epub-wiki-page. An then, I want to create the epub-file also by the cronjob (and afterwards, convert it to a pdf).
Maybe the button to create the epub-file could be activated by an curl-call, but for this case, everbody must have the permission to push the button. Because the site is on the internet, I don't want to give permission to everyone (non-registered user) to do this.

Has anybody a solution for this? Maybe I find a solution when I investigate the code of the plugin, but I wanted to ask before I do this.

Greetings,
Christoph
topic: Frühere Version einer Seite ohne Adminrechte wieder herstellen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Avatar
cziehr #13
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55889
Über "Ältere Versionen" kann das jeder machen, der Bearbeitungsrechte für die jeweilige Seite hat.

Viele Grüße,
Christoph
topic: Plugin for showing message in certain namespaces  in the forum: General Help and Support Plugins
Avatar
cziehr #14
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55761
I'm very proud to announce the first plugin I've written completly by myself:

https://www.dokuwiki.org/plugin:namespacemessage

Although I had several moments when I was close to become crazy, it was fun afterwards. But I don't think I become the next great DokuWiki-plugin-author  ;-)

Thanks for the support, Lars.


Greetings,
Christoph
topic: Plugin for showing message in certain namespaces  in the forum: General Help and Support Plugins
Avatar
cziehr #15
Member since Jan 2011 · 332 posts · Location: 10119 Berlin
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 55755
Thank you, Lars.

It took half of my sunday, but now the plugin is working.

I will post the code on github, but before, I want to add some functionality. The plugin maybe is more interesting for other users then.
Now it is only possible to configure one namespace where the message should not appear. I want to add the possibility for configuring more than only one namespace where the message disappears, and additional, the inverse case (to configure the namespaces where the message is shown).
But I believe this won't be the hard part of the work, I think I've done that already today.

Greetings,
Christoph
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Special characters:
Page:  1  2  3 ... 21  22  23  next 
Special queries
Go to forum
Imprint
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20150713-dev, © 2003-2015 by Yves Goergen
Current time: 2017-05-27, 06:30:13 (UTC +02:00)