Not logged in. · Lost password · Register
Page:  1  2  next 

All posts by Markus14 (27)

topic: Statdisplay - Sitelinks instead of path  in the forum: General Help and Support Plugins
Markus14 #1
Member since Aug 2016 · 27 posts · Location: Germany
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In addition to this question, if I only want statistics for non-registered users (anonymous), is that also possible?

I have excluded all authors, now the statistics remain empty? Is this an intentional behavior?

Cheers Markus
topic: Statdisplay - Sitelinks instead of path  in the forum: General Help and Support Plugins
Markus14 #2
Subject: Statdisplay - Sitelinks instead of path
Hi there,

is there a possibility to display the links to the top url Site instead of the path?

Thanks!
The author has attached one file to this post:
statdisplay.png 11.4 kBytes
You have no permission to open this file.
topic: Remove "Matching pagenames" from Search Results  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Markus14 #3
In reply to post ID 65335
sorry was my typo, the userstyle.css is correct

div.search_quickresult{
display:none;
}

which I don't like yet, that when entering the search term on the left the found page names appear. Do you have any other ideas?
search_result.png 24.1 kBytes
topic: Remove "Matching pagenames" from Search Results  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Markus14 #4
In reply to post ID 65329
Hi turnermm,

thanks but i seems that this isn´t supported by the bootstrap3 template which we´re using or i´m to stupid ;)

Put a userstyle.css file with your content in the conf/ Folder but nothing happens except this error

"A fatal error occured during compilation of the CSS files. ...... [displaynon is undefined: failed at `` in /conf/userstyle.css at line2]

I did a deeper look into the bootstrap configuration. If i edit the style.ini in the tpl/bootstrap3 folder to point to the userstyle.css then it works.

Hopefully that´s correct but it works :)

Cheers Markus
style.ini.png 33.1 kBytes
Markus14 #5
In reply to post ID 61526
Quote by cziehr on 2018-06-27, 17:36:
My solution would be to create/modify the userstyle.css-file in a way, that the part „matching pagenames“ will be hidden. You have to find out before which css-class is used for the matching pagenames in your template.

In css:

visbility: hidden;

Please tell if you don‘t know what this means.

Hi could you please tell me more about that, because i´ve the same goal. But be not that good in Dokuwiki.

Thanks a lot.
topic: Security Token did not match. Possible CSRF attack.  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #6
In reply to post ID 40594
Hi Thosti,

sehr alter Post aber bei mir war der Grund, dass ich die Seite nicht über https aufgerufen habe.

Gruß Markus
topic: Plugin / Template Installation - Upload failed  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Markus14 #7
Subject: Plugin / Template Installation - Upload failed
Hi everybody,

I have set up a fresh wiki (Windows Server 2016 DC, IIS10, PHP 7.3.1). I did the following before.

- set all NTFS permissions like in the old Wiki (IISUSR etc.)
- IIS config for CGI / FastCGI

The Wiki works and is callable. Only I get this error with every template and/or plugin installation:

automatic & manual installation via the URL = download of the file: https://gibthub.com..... not possible
manual installation from the previously downloaded zip file = "Uploading the file failed (6)".

Since I also administer the proxy server and the productive wiki uses it, I could exclude it as well. This should have no relevance for the manual installation from the file storage location anyway.

Does any of you have another idea?

Many greetings
Markus
topic: Plugin / Template Installation - Upload failed  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #8
Subject: Plugin / Template Installation - Upload failed
Hi zusammen,

ich habe ein frisches Wiki aufgesetzt (Windows Server 2016 DC, IIS10, PHP 7.3.1). Folgendes habe ich vorher durchgeführt.

- alle NTFS Rechte gesetzt wie im alten Wiki auch (IISUSR etc.)
- IIS Konfig für CGI / FastCGI

Das Wiki funktioniert und ist aufrufbar. Nur bekomme ich bei der jeder Template- und/oder Plugininstallation diesen Fehler:

automatische & manuelle Installation über die URL = Downlaod der Datei: https://gibthub.com..... nicht möglich
manuelle Installation aus dem vorher rungeladenen Zip File = "Uploading the file failed (6)"

Da ich auch den Proxyserver administriere und das Produktivwiki diesen auch nutzt, konnte ich diesen auch ausschließen. Der im Übrigen für die manuelle Installation aus dem Dateispeicherort eh keine Relevanz haben dürfte.

Hat jemand von Euch noch eine Idee?

Viele Grüße
Markus
topic: Sicheres updaten von Frusterick Manners  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #9
In reply to post ID 62314
Hallo Michael,

danke für deine  Antwort hat es eben auch - mehr durch Zufall - gefunden.

https://www.dokuwiki.org/attic

Viele Grüße
Markus
topic: Sicheres updaten von Frusterick Manners  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #10
In reply to post ID 61694
Hi zusammen,

also das Upgrade inkl. Migration (von Windows Server 2008 auf 2016) hat bei mir auch in weiten Teilen problemlos funktioniert.

Einziges Problem: Ich sehe das Change Log zu jedem Artikel kann aber die älteren Versionen nicht mehr auswählen und damit auch nicht zurück.

Hat dazu jemand eine Idee?

Gruß Markus
topic: Suche öffentlich machen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #11
In reply to post ID 60119
Quote by pop:
Nur zur Sicherheit: hast Du diese Einstellungen im Konfigurations-Manager angesehen? (siehe die Beilage)

Schaut bei mir genauso aus.
wiki_conf.png 7.9 kBytes
topic: Suche öffentlich machen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Markus14 #12
In reply to post ID 60116
Quote by pop:
Ich habe meinen Wiki so eingerichtet. Gäste dürfen vieles (aber nicht alles) lesen, User dürfen vieles (aber nicht alles) schreiben.

Die Suchfunktion und die "Sitemap" sind für die Gäste sichtbar. Ich glaube nicht, dass ich bei den Einstellungen des Wiki eine Einstellung ändern musste, um das zu erreichen. Allenfalls ändert sich das Verhalten, wenn Du ACL verwendest. Dort sehe ich, dass bei der Seite "*" für  die Gruppe @ALL die Berechtigung "nur Lesen" eingetragen ist.

Hi Pop, ja ACL verwenden wir, die Gruppe @ALL wäre die besagte, wenn ich diese auf die "*" berechtige dann sieht diese alles in der obersten Ebene also zum Beispiel auch Start, das ist nicht gewollt. Das Suchfeld bleibt übrigens trotzdem unsichtbar.
Markus14 #13
In reply to post ID 60114
Quote by Apfelmann:
In der Admin / Zugangsverwaltung können für Gruppen, Namensräume  und Seiten Berechtigungen gesetzt werden.
Ob das Suchfeld irgendwie dazu gehört, ist für mich offen.

LG

Danke die Zugangsverwaltung kenne ich, dort habe ich die Suche nicht gefunden.
Markus14 #14
Subject: Suche öffentlich machen
Hi zusammen,

wie schaffe ich es in einem geschlossenen Wiki (nur User dürfen schreiben - Gäste sehen nur den öffenltichen Teil z.B. FAQ) das Suchfeld für Gäste zugänglich zu machen. Ggf. sogar noch eine Inhaltsverzeichnis?!?

Ich habe hier im deutschen Forum gesucht, aber bin nicht fündig geworden.

Viele Grüße
Markus
topic: Login Picture instead of Text  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Markus14 #15
Subject: Login Picture instead of Text
Hi there,

does anybody know if it´s possible to change the text (marked section) to a picture for example a lock.

The idea is that a user don´t see twice "Anmeldung" (which is German and meas Login).

Best Regards
wiki_login.png 12.9 kBytes
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Special characters:
Page:  1  2  next 
Special queries
Go to forum
Imprint
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20150713-dev, © 2003-2015 by Yves Goergen
Current time: 2020-01-18, 07:58:53 (UTC +01:00)