Not logged in. · Lost password · Register
Page:  1  2  3 ... 9  10  11  next 

All posts by pop (160)

topic: Registrierung in Dokuwiki auf Ubuntu Server in VirtualBox  in the forum: Non-English Discussion German discussion
pop #1
Member since Nov 2016 · 160 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Ich meine, es sollte reichen, einen leeren Wiki zu installieren und das Verzeichnis /web/dokuwiki/data mit dem Inhalt des nicht mehr brauchbaren Wiki zu überschreiben. Allenfalls müsste man wohl noch die Berechtigungen der Dateien anpassen.

Ich meine weiter, dass dieser Vorgang irgendwo in der Dokuwiki-Dokumentation beschrieben ist, weiss aber nicht gleich, wo.
topic: Poor Image Performance  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
pop #2
In reply to post ID 66880
It's probably a silly suggestion, but when the intelligent ones are all tried, what remains are the silly ones.

I would check to see if the filesystem where the pictures reside have any remarkable properties such as compression or encryption which then would occupy the CPU just to render the stored data into a usable format.
topic: Registrierung in Dokuwiki auf Ubuntu Server in VirtualBox  in the forum: Non-English Discussion German discussion
pop #3
In reply to post ID 66881
Ich würde versuchen, das Image auf einen Datenträger zu laden, der von einem PC angesprochen werden kann, der unter Ubunutu (oder einem anderen Linux) läuft. Von dort denke ich, es müsste möglich sein, mit dem Admin-Account das Datenverzeichnis des Web-Servers zu finden. Wenn das gelingt, kannst Du das Datenverzeichnis von DokuWiki einfach in eine neue DokuWiki-Installation übertragen.
topic: Spam Alerts  in the forum: Offtopic Forum Help
pop #4
In reply to post ID 66778
https://forum.dokuwiki.org/post/66839
topic: Greetings to the Well of Knowledge!  in the forum: Community User Introductions
pop #5
In reply to post ID 66833
Quote by KACJR:
(...)
Currently, we have several hundred Word documents that I believe can be well managed in a Wiki environment,
(...)

That takes a bit of an explanation. What, exactly, do you want to do with those Word documents in the wiki, and what do you mean by "managing" them in a Wiki environment?

I am a Wiki fan, even a Dokuwiki fan, but I don't think managing Word documents is one of the core strengths of this kind of product. If I'm mistaken, I'll gladly learn some new uses for the Dokuwiki.
topic: Bureaucracy - "Could not read template..."  in the forum: General Help and Support Plugins
pop #6
In reply to post ID 66792
I just tried to reconstruct the problem, but could not do so.

First, I create the entry form by typing "playground:entry" into the search field and opening the new page in DW.
Second, create the template by typing "playground:testtemplate" into the search field and opening the new page in DW.

Using the new entry form immediately works.

Of course, I can produce the error message "Could not read template "playground:testtemplate". Maybe it doesn't exist or you have no read permissions?" by changing the name of the file "testtemplate.txt" into "Testtemplate.txt" or "testtemplate" or something like that. I presume that you also could make the file unreadable by adding somes strange control characters, but I found no fast way to do that.

The attachment shows the listing of the directory holding both the entry form and the template as well as a page produced by the Bureaucracy plugin.
The author has attached one file to this post:
Bildschirmfoto vom 2019-07-08 00-40-32.jpg 13.8 kBytes
You have no permission to open this file.
topic: plugin struct and geodata  in the forum: General Help and Support Plugins
pop #7
In reply to post ID 66769
Hi Christoph

I have no ready-made solution for you. However, I think a close look at https://wiki.openstreetmap.org/ might be worthwhile. You could indicate the road obstructions by showing them as POIs, I guess. However, the wiki even mentions a firefighter application.

I would advise against automatically removing the sites upon reaching their due dates. Construction work extending in duration past their planned end dates is not unheard of. Simply showing a list of all projects that are supposed to be complete seems much more reliable to me.
topic: Poor Image Performance  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
pop #8
In reply to post ID 66736
In my particular wiki, loading the pictures takes a long time, too, but only the first time a picture is shown at a particular size. Once that picture has been shown at that size, loading it again will be reasonably fast.

It appears that the rescaling of the pictures takes much time.
topic: Bureaucracy - "Could not read template..."  in the forum: General Help and Support Plugins
pop #9
In reply to post ID 66665
What's the content of the fields that are used in forming the name of the new page?
topic: Anyone "reverse engineered" a struct schema, complete with values, from a MySQL database?  in the forum: General Help and Support Plugins
pop #10
In reply to post ID 66615
You can import CSV fles into struct tables, if that helps at all. You only have to be careful not to add any rows which already are in the table. The importer does not check for duplicates but cheerfully imports whatever is in the CSV file.

However, the import must be run manually by the admin of the wiki. I don't think that you can do a scheduled import or an import triggered by a user request.

If you don't want  one wiki page for each table row to be present, define your struct table as a "lookup".
topic: User ohne Email  in the forum: Non-English Discussion German discussion
pop #11
In reply to post ID 66616
Quote by Michaelsy:
... Dazu einfach den Passwort-Hash-Wert entsprechend kopieren. ...

(...)  den Hash-Wert für ein Passwort in Erfahrung bringen.

Noch schneller kann man offenbar hierüber https://www.splitbrain.org/encode.php?u=1&w= Passwort-Hash-Werte berechnen lassen. (Auf diese Seite wird hier https://www.dokuwiki.org/plugin:authplain#file_format verwiesen.)

HTH - Michael Sy.

Danke; ich verstehe nicht ganz, wozu Du das brauchst. Mit dem CSV-Import kann man die Passwörter doch im Klartext importieren, denke ich, und DW errechnet daraus die Hashes.
topic: User ohne Email  in the forum: Non-English Discussion German discussion
pop #12
In reply to post ID 66613
Nach einem kurzen Test kann ich bestätigen, dass Du Benutzerkonten mit fiktiven Mail-Adressen anlegen kannst. Du vergibst die Passwöret von Hand und offensichtlich musst Du dann den einzelnen Benutzern ihre Benutzer-Ids und Passwörter auf einem anderen Weg mitteilen.

Ich habe das allerdings mit nur einem Benutzer versucht, und zwar indem ich die Angaben direkt in der Benutzerverwaltung eingegeben habe, gehe aber davon aus, dass es auch mit einem CSV-Import funktioniert. Besser rechtzeitig testen, vielleicht in einer Test-Installation, die Du dann wieder löschen kannst.

Ich warne davor, ein Einheitspasswort zu vergeben oder die Passwörter aller Benutzer öffentlich zu machen. Das wäre ein schlimmerer Verstoss gegen die üblichen Sicherheitsregeln als das Einpflegen einer Mail-Adresse für jeden Benutzer.
pop #13
In reply to post ID 66585
https://forum.dokuwiki.org/post/66609

--Done
This post was edited on 2019-06-24, 20:51 by turnermm.
topic: Gibt es eine MediaWiki-like Vorlage-Funktion mit benutzerdefinierten Variablen  in the forum: Non-English Discussion German discussion
pop #14
In reply to post ID 66580
Quote by godfather:
... Dokument-Vorlage erstellen, die mit Variablen gefüllt ist.

... solch elementarer Funktionen abgenommen werden müsste

Ich kenne zwar nicht viele aber doch mehrere Wikis, und von diesen kann das keines. Die Elementare Funktion der mir bekannten Wikis ist die Verwaltung von Texten. Die Trennung von Inhalt und Darstellung wie von Dir beschrieben wäre zwar vielleicht in einigen Fällen nützlich, kann aber m.W. in Dokuwiki so nicht realisiert werden.

Vielleicht kommt STRUCT schon näher, aber so richtig nahe ist das auch nicht.
pop #15
In reply to post ID 66544
https://forum.dokuwiki.org/post/66556
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Special characters:
Page:  1  2  3 ... 9  10  11  next 
Special queries
Go to forum
Imprint
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20150713-dev, © 2003-2015 by Yves Goergen
Current time: 2019-07-17, 12:58:02 (UTC +02:00)