Not logged in. · Lost password · Register

All posts by Lineflyer (12)

topic: This auth plugin is not enabled in configuration, consider disabling it.  in the forum: General Help and Support Installation and Configuration
Lineflyer #1
Member since Jun 2018 · 12 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
- Did you check, whether its enabledn and configured on the configuration page of your Wiki?
- Do you really need this CAS specific authentication (because default auth methods should be included with the standard installation already)?
topic: Translation plugin - English listed twice in selector  in the forum: General Help and Support Plugins
Lineflyer #2
In reply to post ID 62108
Hi,

thanks for linking this issue.
I manually applied the needed change and it fixes the problem. Lets hope it is contained in one of the next updates.
topic: Translation plugin - English listed twice in selector  in the forum: General Help and Support Plugins
Lineflyer #3
In reply to post ID 62090
No, I don't think so.
If you change to another language, english remains as the top option. The greyed out color does only refer to, that the current page is not existing in that language.
Lineflyer #4
Subject: Translation plugin - English listed twice in selector
Hi,

I have set up a multilingual wiki (using the translation plugin) in a configuration without any default language (i.e. root namespace empty, each language in sub namespace).

For some reason I do suddenly see (I did not see it at the beginning) that English is listed twice in the language selector, whereas only the second entry is working.
When selecting the first entry it seems to target the root namespace which then redirects to the browser language. So I assume, that something with the plugin configuration is wrong or broken, however I do not see any failure:

English is set as default language in basic settings.

The translaton plugin itself is configured like this:

$conf['plugin']['translation']['translations'] = 'de,en,fr,fi,it,pt,nl,hu'; 
$conf['plugin']['translation']['dropdown'] = 1;
$conf['plugin']['translation']['display'] = 'name,title,twolines';
$conf['plugin']['translation']['translateui'] = 1;
$conf['plugin']['translation']['redirectstart'] = 1;
$conf['plugin']['translation']['checkage'] = 1;
$conf['plugin']['translation']['about'] = 'translation';
$conf['plugin']['translation']['localabout'] = 1;
$conf['plugin']['translation']['copytrans'] = 1;

Any idea?

You can check the failure on the wiki itself: https://manual.cgeo.org

Regards,
Lineflyer
topic: Adora Dark (A dark version of the Adora Belle default template)  in the forum: General Help and Support Templates and Layout
Lineflyer #5
In reply to post ID 36049
Hi,

I am using the Adoradark on the Wiki https://manual.cgeo.org
I have the problem, that the revision comparison is unreadable due to the color theme. To see it, just look at the revision history of a page and compare two versions (side-by-side). The text is white on light green.

How can I easily change that?

Regards,
Lineflyer
topic: URLs broken after 302 redirect to Dokuwiki  in the forum: General Help and Support Server Setup
Lineflyer #6
In reply to post ID 61523
For your information:
The problem has been solved by including a trailing / in the redirect settings of the server.
topic: URLs broken after 302 redirect to Dokuwiki  in the forum: General Help and Support Server Setup
Lineflyer #7
Subject: URLs broken after 302 redirect to Dokuwiki
Hi,

I am still pretty new in Dokuwiki (and in webhosting in general) still I managed to set up my Dokuwiki and (hopefully) configure it properly.

But there is one problem, I did not find a cause or solution for up to now:

The Dokuwiki is running on my webspace under this base URL: http://cgeo.droescher.eu
Furthermore a 302 redirect was configured on the URL http://manual.cgeo.org to target the above URL.

While this works in general, there is still a problem:

I cannot use URLs for specific wiki pages using the redirected base domain, e.g. http://manual.cgeo.org/en/cachedetails  is ending up with 404 on http://cgeo.droescher.euen/cachedetails (note the missing /).
Is this a configurative thing on the redirected URL or any interworking issue with the ReWrite Rules or the translation plugin I am using on the Dokuwiki installation? (I guess its not caused by rewriting as the same problem occurs also with the unchanged URLs).

Regards,
Lineflyer
topic: HTTP 500 nach Wechsel von PHP7.1 auf 7.2  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Lineflyer #8
In reply to post ID 61418
Hallo LMS23,

ja, darum wollte ich auch eigentlich bei PHP7 bleiben.

Ich habe den Medienmanager für den Performace-Test genutzt, da er eine signifikante Ladezeit aufgrund der Menge an Grafiken hat.
Aufgefallen ist mir die schlechte Performance aber auch bei "normalen" Wikiseiten, daher habe ich überhaupt den Test gemacht.

Ich vermute hier irgendeine schräge Konfiguration meines Providers...darauf habe ich aber keine Einblicke. Daher begnüge ich mich vorerst mit PHP5.6, es sei denn, jemand hat eine Idee, wie ich der Sache auf den Grund gehen kann.

Gruß,
Lineflyer
topic: HTTP 500 nach Wechsel von PHP7.1 auf 7.2  in the forum: Non-English Discussion German discussion
Lineflyer #9
In reply to post ID 61410
Noch eine Seitennotiz:

Obgleich PHP7.1 funktionierte, bin ich inzwischen auf PHP5.6 gegangen.
Der Grund dafür ist, dass ich mit PHP7.1 erheblichen Performanceeinbruch hatte.

Z.B. Ladezeit aller Medien im Media Manager (gemittelt über 10 Aufrufe):
PHP7.1: 20500ms
PHP5.6: 6400ms

Ist zwar OffTopic, aber wenn dazu jemand etwas sagen kann, gerne! Im Forum bin ich bislang nicht fündig geworden.

Gruß,
Lineflyer
Lineflyer #10
In reply to post ID 61402
Hallo Christoph,

danke für den Vorschlag. Das hatte ich auch bereits in Erwägung gezogen, auch wenn es langwierig sein kann.

Habe es nun gerade getestet, und es war leider nicht sehr langwierig:
Ich habe alle Plugins deaktiviert (und Deaktivierung geprüft), danach den Webspace wieder auf PHP 7.2 umgeschaltet.
Auch dann erhalte ich wieder den HTTP 500.

Ich vermute nun langsam, dass der Provider hier ein Problem in der PHP-Version hat.
Wobei ich beim gleichen Provider ein WordPress auf einer anderen Domain ohne Probleme auf PHP7.2 laufen habe.

Gruß,
Lineflyer
Lineflyer #11
In reply to post ID 61400
Zusatz:

Einen Anhaltspunkt konnte ich im Webserver-Log im Kundencenter des Hosting-Betreibers doch finden:
Jun 19 14:13:10 w41 httpd[17369]: [Tue Jun 19 14:13:10 2018] [error] <MEINEDOMAIN> [client IP:35162] File does not exist: /web/<MEINWEBSPACEROOT>/wp-includes/class-error.php
This post was edited on 2018-06-19, 15:21 by Lineflyer.
Lineflyer #12
Subject: HTTP 500 nach Wechsel von PHP7.1 auf 7.2
Hallo,

ich bin noch recht neu in der Verwendung von DokuWiki und habe gerade das erste Projekt einigermaßen fertiggstellt.
Ich verwende DokuWiki auf einem gehosteten Webspace bei goneo.de, habe also keinen direkten Serverzugriff.

Derzeit läuft DokuWiki auf PHP7.1 und funktioniert problemlos.
Aus Interesse daran immer möglichst aktuelle Versionen zu verwenden, habe ich den Webspace in der Konfiguration bei Goneo probehalber auf PHP7.2 umgestellt. Dies führt dazu, dass ich bereits bei der Startseite des Wiki einen Errorcode 500 erhalte.

Meine bisherigen Versuche die Ursache zu ergründen sind leider gescheitert, da ich keine geeignete Möglichkeit finden, mehr Informationen zum Fehler zu erhalten:
- Auf die eigentlich Server-Logs habe ich in meinem Hosting-Modell keinen Zugriff
- Das Hinzufügen der in der Hilfe vorgeschlagenen ini_set Befehle (zur doku.php) um das Error-Logging einzuschalten brachte kein Logfile im lokalen Webspace.

Das ist für mich derzeit kein kritisches Problem, da PHP7.1 funktioniert.
Dennoch würde mich interessieren, ob es bekannte Probleme gibt und wie ich in einem solchen Fall den Fehler weiter eingrenzen kann.

Hier einige Systeminfos:
version    Release 2018-04-22a "Greebo"
plugin    acl
plugin    authplain
plugin    captcha
plugin    config
plugin    extension
plugin    gallery
plugin    info
plugin    popularity
plugin    revert
plugin    safefnrecode
plugin    styling
plugin    translation
plugin    upgrade
plugin    usermanager
plugin    vshare
plugin    wrap
plugin    color
plugin    acmenu
plugin    move
plugin    batchedit
plugin    orphanswanted
plugin    anchor
plugin    goto
plugin    dw2pdf
plugin    indexmenu
plugin    searchindex
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Special characters:
Special queries
Go to forum
Imprint
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20150713-dev, © 2003-2015 by Yves Goergen
Current time: 2019-05-25, 06:10:53 (UTC +02:00)